woensdag 24 juli 2013

Even voorstellen

Beste (toekomstige) lezers,

Begin dit jaar hebben mijn vriendin en ik een woning gekocht waar een redelijk grote tuin bij zat. Mijn ervaring m.b.t. tuinieren beperkte zich tot dat punt tot het geven van water aan de planten die we in huis hadden. Ik ben dan ook als totale leek in april begonnen met tuinieren. Omdat ik niet bijster veel heb met bloemen, besloot ik het grootste gedeelte van de tuin vol te planten met eetbare groente en fruit. Ik heb inmiddels de eerste sla geoogst en de eerste basilicum gegeten uit mijn eigen tuin en ben erg tevreden met hoe (redelijk) voorspoedig het tot nu toe gaat. Ik heb echter ook al een aantal keren lichtelijke paniek gehad toen de bladeren van de tomatenplant zwart werden, de perenboom ineens perenroest??? bleek te hebben en mijn appelboom vol zat met bladluizen!!

De komende week wil ik eerst een rondje maken door mijn tuin en jullie laten zien wat ik inmiddels allemaal geplant heb en wat mijn ervaringen (als totale leek) hiermee zijn. Leerzaam voor andere leken onder jullie, humoristisch voor de meer ervaren tuinders die zich misschien slap lachen door hoe ik het aanpak ;)


Met deze blog hoop ik het volgende te bereiken:

- Mensen die ook beginner zijn laten merken dat het erg makkelijk is om met een simpele moestuin te beginnen.

- Feedback krijgen op hoe ik het nu aanpak en leren van de zaken waar ik nu tegenaan loop.

Groetjes en tot lees,

MoestuinLeek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten