zondag 28 juli 2013

Boerenkool

Na mijn eerste groep groentes succesvol geoogst te hebben, ben ik opzoek gegaan naar gewassen die in de herfst/winter geoogst kunnen worden. Ik kwam uit bij bloemkool en bij boerenkool. Omdat ik graag plant wat ik ook zelf veel eet koos ik voor deze 2 groentes als volgende stap in mijn moestuinprobeersels.

Het zaaien verliep helaas nog net als de vorige keer, te veel en te dicht op elkaar. Ik heb inmiddels de sterkste boerenkoolplantjes een plek gegeven op ongeveer 50 cm van elkaar af en ze groeien als... Tja... als kool!! Ik heb ze ongeveer 5 weken geleden gezaaid en zo zien ze er inmiddels uit:



Wat ik her en der zo lees heeft boerenkool weinig extra hulp nodig om goed te groeien. Op dit moment ziet boerenkool eruit alsof het een prima lekengroente is. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen!

Lekencijfer: 8 (onder voorbehoud)

Een andere groente waar ik enorm blij mee ben zijn mijn cherrytomaten, die eindelijk beginnen te rijpen!! Mijn wortels daarentegen zien er soms uit alsof ze gemuteerd zijn of door buitenaarde wezens zijn geplant. Een gevolg van het feit dat ik ze denk ik te dicht op elkaar heb staan.



Dit was het voor vandaag, morgen vertel ik over de appel en de perenboom. De perenboom heeft perenroest en de appelboom bladluizen, What to do?
Groetjes,


Moestuinleek







Geen opmerkingen:

Een reactie posten