woensdag 24 juli 2013

Easy courgette

Tijdens deze introductietour wil ik laten zien wat ik inmiddels allemaal al geplant heb.

Ik wil beginnen met de courgette, hier ben ik op dit moment het meest tevreden over!

Ongeveer 2 maand geleden heb ik in 5 potjes 5 zaadjes geplant. Voordat ik begon met zaaien heb ik het volgende filmpje bekeken: http://www.youtube.com/watch?v=heQUNtgEGMw

Beetje potgrond erbij en rustig laten groeien. De eerste kwam na een week al boven en ze groeiden gigantisch snel. Uiteindelijk de best groeiende uitgeplant (na een week of 4) en dit is inmiddels het resultaat:



Zoals je ziet heeft een courgette enorm veel ruimte nodig. We hebben inmiddels de eerste, kleine, courgettes gegeten en ze smaakten erg goed, lekker in de zalmpasta. Als ik de courgette een lekencijfer zou moeten geven is dat een 8, groeit prima, snel vooruitgang zichtbaar, weinig extra aandacht nodig. Veel water geven schijnt wel belangrijk te zijn, lees ik overal, dus dit probeer ik wel te doen. Ook leuk is dat alle andere stekjes een bestemming hebben gekregen binnen de familie.



Nog even de kenmerken op een rij:

- groeit prima

- niet echt gevoelig voor ziektes (schijnt t)

- goed te gebruiken in pasta-gerechten

- heeft veel ( 1 bij 1 meter) ruimte nodig

Lekencijfer: een 8.

Morgen vertel ik over een van mn zorgenkindjes, de uit z'n klauwen gegroeide tomatenplant.

Groetjes,

MoestuinLeek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten