zondag 11 augustus 2013

Tuinieren op krukken...!

Afgelopen donderdag was het moment eindelijk daar. Ik werd geopereerd aan mijn knie en kreeg een nieuwe kruisband! Dat houdt natuurlijk in dat ik de komende weken redelijk invalide ben en op krukken zal lopen. Op zich geen probleem, ware het niet dat er nu een hoop groentes oogstbaar zijn. Gelukkig een mooie gelegenheid voor mijn vriendin om zich in de moestuin te verdiepen ;) =)

De oorlog versus de bladluizen is door mij gewonnen. Hoewel er wel enkele bladeren zijn afgestorven is er zo goed als geen bladluis meer op de appelboom te vinden. De rupsen komen echter wel steeds terug op de boerenkool en zijn gigantisch vraatzuchtig. Zojuist heb ik er, balancerend op 1 been, toch een stuk of 7 van mijn boerenkoolplantjes moeten halen!

Oogst van dit weekend was erg goed! Een courgette van 1 kilo!!! Een stuk of 15 wortels van ongeveer 10 cm, een krop sla, 20 cherrytomaatjes en een paar frambozen! Niet slecht voor een beginnende moestuinder, al zeg ik het zelf. ;) Van de courgette hebben we heerlijke courgettesoep gemaakt met bieslook uit de tuin en komkommers! De cherrytomaatjes smaken veel zoeter dan in de winkel en zijn een heerlijke snack.

De komende periode zullen de updates iets minder frequent zijn, druk met revalideren en ben van plan over 1 week ook direct weer aan het werk te gaan!

Groetjes,

Moestuinleek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten